با توجه به گذشت نزدیک به یک دهه از اجرایی شدن چشم انداز آموزش پرورش ، با چراغ راهگشای سند تحول بنیادین، نیاز است که با توجه به اقتضاعات جامعه اسلامی ایرانی، مقوله تربیت دینی از نگاه اسناد فرادست چون سند تحول بنیادین که بدان اشاره شد؛ نقد و بررسی گردد. این پژوهش درصدد است با روش توصیفی تحلیلی مضامین موجود در سند تحول بنیادین را که در ساحت های شش گانه قرار داده شده است؛ از منظر تربیت دینی مورد نقد و بررسی قرار دهد. در پایان می توان نتیجه گرفت که سند در بوته تعلیم و تربیت اسلامی هم دارای نقاط قوتی ...