پاورپوینت مدل نظام ارزش
پاورپوینت مدل نظام ارزش شامل 20 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
اگر تیم یا سازمان شما، در حال عرضهی یک محصول یا خدمات است، برای کسب موفقیت باید برای مشتریان خود «ارزش» ایجاد کنید.
اما ارزش برای مشتریان مختلف میتواند معانی متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، فرض کنید که میخواهید یک گوشی تلفن همراه خریداری کنید؛ ارزش مورد نظر شما در مورد گوشی تلفن همراه میتواند قیمت پائین بدون امکانات اضافه باشد و برای شخص دیگری میتواند داشتن امکانات زیاد و متفاوت باشد حتی اگر مجبور باشد قیمت بالایی برای آن بپردازد.
در حالیکه شیوههای متفاوتی برای ایجاد ارزش وجود دارد، اما سازمانها تمایل دارند تا روی ایجاد ارزش در حوزههای مشخصی تمرکز کنند. چرا که امکان ندارد بتوانید همیشه رضایت همه را جلب کنید. بنابراین باید بهترین راه ایجاد ارزش برای مشتریان خود را انتخاب کنید.
یکی از این راهها استفاده از مدل نظام ارزش است. این مدل سه نظام ارزش را مشخص کرده که میتوانید جهت ارائهی ارزش متعالی به مشتریان خود به روشهای مختلف، از آنها استفاده کنید.
دربارهی مدل
مدل نظام ارزش در اوائل دههی ۱۹۹۰ میلادی توسط مایکل تریسی (Michael Treacy) و فرد ویرزما (Fred Wiersema) ارائه گردید. آنها پس از مطالعهی شرکتهایی که عملکرد بالایی در آمریکا و اروپا داشتند، تقریباً در همهی محیطهای کاری مورد مطالعهی خود سه نظام ارزشی را شناسایی کردند. این نظامها نسخهی توسعه یافتهای از استراتژیهای عمومی پورتر هستند و هر کدام از آنها بر اساس ارزشهای مورد نظر مشتری مشخص شدهاند.
این سه نظام ارزشی اصلی عبارتند از:
1. برتری عملیاتی
2. رهبری محصول
3. مشتری محوری
این مدل بیان میکند که هر سازمانی باید به عنوان بخشی از استراتژی کلی خود، بر یکی از این سه نظام ارزشی تمرکز کند.
حال در ادامه، با جزئیات بیشتر نگاهی به هریک از این نظامها خواهیم انداخت.
نکته:
این مدل استراتژیک بر استراتژی سطح واحد کسب و کار دلالت دارد و نه لزوماً استراتژی شرکتی. ممکن است یک سازمان نسبت به واحدهای گوناگون کسب و کار خود، به دنبال نظامهای ارزشی متفاوتی باشد.
و ...
فهرست مطالب
مقدمه
دربارهی مدل
برتری عملیاتی
رهبری محصول
مشتری محوری
استفاده از مدل نظام ارزش
عنوان : مدل نظام ارزش
فرمت : پاورپوینت
تعداد صفحات : 20
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت