پاورپوینت استراتژی ساعت بومن
پاورپوینت استراتژی ساعت بومن شامل 27 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
در بسیاری از بازارهای آزاد، مشتریان میتوانند اکثر محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از شرکتهای مختلف تهیه کنند و به همین دلیل مجموعهی گستردهای از انتخابها را پیش رو دارند. کار شرکتها در بازار این است که مزیت رقابتی خود را بیابند و بهتر از شرکتهای دیگر به نیازهای مشتریان پاسخ بدهند.
حال سؤال اینجاست که با وجود سطح بالای رقابت میان شرکتهای فعال در یک بازار، یک شرکت چگونه میتواند یک مزیت رقابتی برتر نسبت به رقبای خود به دست آورد؟ وقتی که تعداد محدودی از محصولات و خدمات منحصر به فرد در یک بازار وجود دارد، شرکتها چگونه محصولات مشابهی را با قیمتهای متفاوت به فروش میرسانند و میزان موفقیت متفاوتی نسبت به یکدیگر کسب میکنند؟
این یک سؤال قدیمی است که نسلهاست کسبوکارهای حرفهای به دنبال پاسخگویی به آن هستند. در سال ۱۹۸۰، مایکل پورتر کتاب مطرح خود را تحت عنوان «Competitive Strategy» منتشر کرد و در این کتاب رقابت را در سه استراتژی کلاسیک دستهبندی نمود:
• رهبری هزینه
• تمایز (در محصول)
• تقسیم بندی بازار
این استراتژیهای عمومی، سه روشی را مطرح میکنند که یک سازمان میتواند با استفاده از آنها آنچه را که مشتریان میخواهند، با قیمتی مناسبتر و یا اثربخشتر از رقبا، به آنها ارائه کند. پورتر میگوید که شرکتها در موارد زیر با هم رقابت میکنند: قیمت (رهبری هزینه)، ارزش درک شده توسط مشتریان (تمایز) و یا با تمرکز بر گروه خاصی از مشتریان (تقسیم بندی بازار).
رقابت از طریق کاهش قیمت یا پیشنهاد ارزش بیشتر تبدیل به یکی از مطرحترین شیوههای نگرش به مزیت رقابتی شده است. اما برای بسیاری از صاحبان کسبوکارها این استراتژیها بیش از اندازه کلی و عمومی بود و آنها میخواستند تا با جزئیات بیشتری به بررسی ترکیبهای مختلفی از ارزش و قیمت بپردازند.
کلیف بومن (Cliff Bowman) و دیوید فاکنر (David Faulkner) با نگاهی متفاوت به استراتژی های عمومی پورتر، ساعت استراتژی بومن (Bowman’s Strategy Clock) را در سال ۱۹۹۶، ارائه نمودند. این مدل از استراتژی شرکتی، سه انتخاب استراتژیک ارائه شده توسط پورتر را به هشت انتخاب افزایش میدهد و ترکیبهای مختلفی از ارزش و هزینهای که توسط شرکتها مورد استفاده قرار میگیرد را توضیح میدهد و احتمال به موفقیت انجامیدن هرکدام از آنها را مورد بررسی قرار میدهد.
شکل زیر، هشت استراتژی مختلف بومن که با سطوح مختلف قیمت و ارزش مشخص شدهاند را نشان میدهد.
هشت استراتژی بومن
موقعیت ۱: قیمت پایین / ارزش پایین
معمولا شرکتها رقابت در این دسته را انتخاب نمیکنند. در این موقعیت شرکت از حداقل قدرت چانه زنی برخوردار است و شرکتها معمولاً دوست ندارند در این موقعیت قرار بگیرند. در حقیقت گاهی شرکتها به دلیل اینکه محصولاتشان ارزش متفاوتی ارائه نمیکنند، مجبور میشوند در این موقعیت به فعالیت بپردازند. تنها راهی که میتوان از طریق آن در چنین شرایطی به موفقیت رسید اثربخشی هزینهها از طریق افزایش حجم فروش و جذب مداوم مشتریان جدید است. در این موقعیت نمیتوانید در جلب وفاداری مشتریان موفق باشید اما تا زمانی که یک قدم از مصرف کننده جلوتر باشید، ممکن است بتوانید در کسب و کار خود موفق باشید. در این موقعیت، کیفیت محصولات پایین است اما قیمت آنها این جذابیت را ایجاد میکند که مشتری برای یک بار هم که شده آن را امتحان کند.
و ...
فهرست مطالب
مقدمه
هشت استراتژی بومن
موقعیت ۱: قیمت پایین / ارزش پایین
موقعیت ۲: قیمت پایین
موقعیت ۳: ترکیبی (قیمت متوسط تمایز متوسط)
موقعیت ۴: تمایز
موقعیت ۵: تمایز متمرکز (تمرکز بر تمایز)
موقعیت ۶: قیمت بیشتر/ محصول استاندارد
موقعیت ۷: قیمت بالا/ ارزش کم
موقعیت ۸: ارزش پایین/ قیمت استاندارد
عنوان : استراتژی ساعت بومن
فرمت : پاورپوینت
تعداد صفحات : 27
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت